Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie mają na celu przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami i praktycznych umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich niezbędnych współczesnym menedżerom.
Kompleksowe studia – połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem
Renomowana kadra – sprawdzeni, najlepsi wykładowcy w każdej dziedzinie
Cenne relacje – w gronie ponad 10 500 zadowolonych absolwentów
Dlaczego warto?
- To najpopularniejsze studia podyplomowe SGH – ponad 134 edycji w Warszawie i kilkudziesięciu innych miastach i ponad 10 500 zadowolonych absolwentów.
- Za sukcesem stoi duży udział zajęć o charakterze warsztatowym, prowadzonych w małych grupach, gdzie absolwenci otrzymują nowoczesną wiedzę z zakresu zarządzania organizacjami.
- Ponadto absolwenci nabywają umiejętności w stawianiu i rozwiązywaniu ważnych problemów menedżerskich, m.in. umiejętności prowadzenia analizy strategicznej i marketingowej, budowy planów strategicznych, marketingowych, kadrowych i finansowych, prowadzenia negocjacji, rozwiązywania konfliktów, planowania i organizowania projektów, a także ich kontrolowania i oceny.
- Zajęcia prowadzą sprawdzeni, najlepsi wykładowcy SGH (wielu z rankingu TOP10 SGH), którzy dobierani są na podstawie ankiet ewaluacyjnych wcześniejszych edycji.
- W efekcie większość absolwentów w ciągu 12 miesięcy od ich ukończenia poprawia swoją pozycję na rynku pracy.
Czy dla mnie?
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie polecane są szczególnie dla:
- menedżerów wyższego szczebla, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i poprawić umiejętności zarządcze,
- menedżerów niższego szczebla, którzy odpowiadają za różne obszary działania organizacji oraz chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz umiejętności z zakresu zarządzania strategicznego,
- pracowników różnych działów, którzy myślą o awansie zawodowym na pozycję menedżera,
- przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes,
- osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności menedżerskie.
Program
Blok I. Analiza strategiczna - 20 godzin (w tym praktycznych 10), 3,5 pkt. ECTS
- Analiza strategiczna
- Metody portfelowe
Blok II. Planowanie strategiczne - 32 godziny (w tym praktycznych 16), 5,5 pkt. ECTS
- Planowanie strategiczne
- Zarządzanie międzynarodowe
- Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
Blok III. Zarządzanie w kryzysie i restrukturyzacja - 12 godzin (w tym praktycznych 6), 2 pkt. ECTS
- Zarządzanie w kryzysie
- Struktury działalności gospodarczej
Blok IV. Kierowanie ludźmi - 32 godziny (w tym 20 praktycznych), 5,5 pkt. ECTS
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie czasem menedżera
- Kultura organizacyjna
- Autoprezentacje
Blok V. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje - 20 godzin (w tym 14 praktycznych), 3,5 pkt. ECTS
- Negocjacje
- Kierowanie konfliktem
Blok VI. Marketing - 20 godzin (w tym 10 praktycznych), 3 pkt. ECTS
- Megatrendy w marketingu
- Strategia marki
- Strategia innowacji
Blok VII. Finansowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem - 20 godzin (w tym 8 praktycznych), 3 pkt. ECTS
- Finanse
- Biznesplan
- Finansowanie rozwoju przedsiębiorstw
Blok VIII. Wdrażanie strategii - 36 godzin (w tym 18 praktycznych) 6 pkt. ECTS
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie procesami
- Techniki zarządzania
- Wdrażanie strategii
- CSR
Program studium przewiduje łącznie 192 godziny (w tym: praktycznych: 102, teoretycznych: 90) oraz 32 punkty ECTS.
Kierownik studiów
Wykładowcy
Doktor hab. nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, specjalność: zarządzanie projektami. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH, profesor w Katedrze Zarządzania Projektami SGH. Absolwent Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu MBA SGH.
Profesor SGH, kierownik Katedry Zarządzania Projektami SGH. Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Kierownik, sekretarz i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami. Certyfikowany kierownik projektu w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2® i AgilePM®), portfelami (MoP®) i ryzykiem (M_o_R®).
Dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) SGH i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Rektor SGH. Dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jest sekretarzem Komitatu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz studiach MBA-SGH (w 2015 r. otrzymał nagrodę dla jednego z najlepszych wykładowców).
Socjolog, szkoleniowiec, doktor nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania, odpowiedzialny za przygotowanie i realizację zajęć treningowych. Pracownik SGH, prowadzący od 1991 roku zajęcia z zakresu negocjacji w ramach studiów podyplomowych SGH oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing SGH. Koordynator studiów i Przewodniczący Rady Programowej na nowym kierunku studiów magisterskich Zarządzanie projektami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Współorganizator i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów.
Absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie SGH), doktor nauk ekonomicznych. Przez całe życie zawodowe nauczyciel akademicki SGH (Kolegium Zarzadzania i Finansów). Twórca i kierownik PS Zarządzania Zasobami Pracy i PS HR Biznes Partner. Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner. Pracę naukowo-dydaktyczną łączy z działaniem w praktyce gospodarczej jako doradca, ekspert, kierownik projektów z obszaru HR.
Przez wiele lat prezes firm Bank Modułów Kształceniowych „BMK” s.c. oraz DUMEL Centrum Wiedzy i Umiejętności. Autorka wielu opracowań, artykułów i oryginalnych narzędzi wspierających pracę menedżerów. Współautorka książki pt. „Jak szanować czas organizując pracę sobie i innym”. Obszary zainteresowań to: człowiek w organizacji, kierowanie ludźmi, zarządzanie czasem osobistym i zawodowym i podejmowanie decyzji menedżerskich.
Doradczyni ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego oraz zarządzania zasobami ludzkimi, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja). Kierownik międzynarodowego projektu AFROEU.
Członek Rady ekspertów Wintrade London. Od wielu lat związana z rynkiem funduszy pomocowych UE oraz inwestycyjnym, realizowała projekty m.in. dla takich podmiotów jak: Heinz, Danone, Raben, Torfarm, OBR PR, Statoil, Johnson& Johnson, Royal Unibrew, Ciech, Lotos, Grupa Żywiec, Nurticia, Agora S.A, Prima, Luxmed. Pełniła również funkcję Wiceprezes Zarządu spółki grupy PKN ORLEN – Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny oraz Członka Rady Nadzorczej Centrum Edukacji Grupy PKN Orlen. Wiceprzewodnicząca Zarządu Polish European Community Studies Associaton. Indeksowana w ogólnopolskiej bazie ZnaneEkspertki.pl. Ma za sobą 10 lat studiów oraz 17 lat doświadczenia zawodowego, w tym w środowiskach pozaeuropejskich, m.in. Rwanda, Kenia, Chiny. Ponad 100 wystąpień i prelekcji na konferencjach zarówno polskich, jak i międzynarodowych, oraz publikacje w uznanych czasopismach i rozdziały w książkach.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Od początku swojej pracy naukowej związana ze Szkoła Główną Handlową w Warszawie, najpierw jako asystent w Katedrze Polityki Gospodarczej, następnie Zarządzania w Gospodarce, by od 1997 r. na stałe związać się z ubezpieczeniami oraz Katedrą Ryzyka i Ubezpieczeń, w której pracuje jako adiunkt.
Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH, dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, koordynatora Szkoły Letniej – Summer University Warsaw, kierownika i asystenta wielu projektów z obszaru edukacji, szkoleń i zarządzania talentami, w tym również projektów e–learningowych oraz dofinansowanych z funduszy unijnych.
Opinie o studiach
Praca marketingowca wymaga ode mnie skupienia na danych rynkowych. Analiza i strategia to pojęcia, z którymi spotykam się na co dzień. W tym aspekcie Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie były dla mnie dobrym usystematyzowaniem wiedzy. Jednak w świecie marketingu występuje odwieczny problem z kapitałem ludzkim. Zarządzanie pokoleniem Z, częste zmiany strategii, praca pod presją czasu, zarządzanie kreatywnością wymagają niesamowitego wyczucia. Wyczucie to powstało właśnie w oparciu o wiedzę zdobytą w SGH. Studia to nie tylko wiedza, to przede wszystkim kontakty. Te zdobyte w trakcie studiów zaowocowały powstaniem dwóch zupełnie nowych spółek. Jaka będzie ich historia? Tego dzisiaj nie wiemy. Jednego możemy być pewni, nie byłoby żadnej historii, gdyby nie studia, na których poznałam ludzi, z którymi zdecydowałam się połączyć siły.
Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie to doskonała propozycja dla osób mierzących się w swej codziennej pracy z wyzwaniami z zakresu zarządzania, chcących pozyskać lub uzupełnić praktyczną wiedzę z tego zakresu. Poznanie szerokiego wachlarza zagadnień przedstawianych w toku studiów, prowadzonych w dużej mierze w formie warsztatowej, wydatnie zwiększyło moją efektywność w codziennym prowadzeniu spraw firmy.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Kolejna edycja rozpocznie się w marcu 2025 r.
Czas trwania studiów: 2 semestry. Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
- umowa o warunkach odpłatności za studia,
- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach (minimum 160 h),
- zaliczenie testów cząstkowych z poszczególnych zajęć,
- przygotowanie pod opieką promotora pracy końcowej oraz jej obrona.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 8950 zł. Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
- I rata: 5000 zł – płatna przy zapisie,
- II rata: 3950 zł – płatna przed rozpoczęciem drugiego semestru studiów.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
SEKRETARZ STUDIÓW
mgr Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 92 98
tel.: +48 606 344 677
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl
KIEROWNIk STUDIÓW
prof. dr hab. Agnieszka Sopińska
e-mail: asopin@sgh.waw.pl
ADRESy DO KORESPONDENCJI
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Ekonomii Stosowanej
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Katedra Ekonomii Stosowanej
ul. Madalińskiego 6/8, budynek M
02-513 Warszawa
ORGANIZATOR STUDIÓW
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Strategicznego
REKRUTACJA TRWA!
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 8:00–15:00.
- Opłata za całość studiów: 8950 zł (możliwe raty).
prof. dr hab. Agnieszka Sopińska
e-mail: asopin@sgh.waw.pl
mgr Anna Karpińska
tel.: +48 22 564 92 98
tel.: +48 606 344 677
e-mail: akarpi2@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe